32

..... فقط پذیرش او کافی نیست. در چنین مواقعی شما باید به چنین بی‌نهایتی و چنین توانایی‌ای ایمان داشته باشید. منظورم اینه که خدا برای هرکس همون قدر وجود داره که او به خدا ایمان داره. این یک رابطه‌ی دو طرفه‌س. خدای بعضی ها نمی‌تونه حتی یک شغل ساده برای مومن‌ش دست‌و پا کنه یا زکام ساده‌ای رو بهبود بده چون مومن ِ به چنین خدایی توقع‌ش از خداش بیشتر از این مقدار نیست. خداوندِ آن شبانی که با موسی مجادله می‌کرد البته با خداوند موسی و ابراهیم همسنگ نیست و خداوند ابراهیمی که از شدت ایمان در آتش می‌ره یا تیغ بر گلوی فرزندش می‌کشه البته که از خداوند آن شبان بزرگتر و قوی تره اما حتی چنین خدایی هم در برابر خداوند علی(ع) به طرز غریبی کوچیکه. اگه ابراهیم برای تکمیل ایمان‌ش محتاج معجزه‌ی بازسازی قیامت بر روی زمین بود یا موسی محتاج تجلی خدا بر طوره، علی(ع) لحظه‌ای در توانایی و اقتدار خداوندش تردید نکرد و همواره می‌گفت اگر پرده‌ها برچیده شوند ذره‌ای بر ایمان او افزوده نخواهد شد. خدای علی بی‌شک بزرگترین خدایی ِ که می‌تونه وجود داشته باشه. ما اگه بتونیم تنها به گوشه‌ای از دامن علی(ع) چنگ بزنیم رستگار شده شده‌ایم اما برای کسی که ایمان نداره خدایی هم وجود نداره.


کتاب روی ماه خداوند را ببوس نوشته‌ی مصطفی مستور


Subscribe in Google Reader

نظرات 6 + ارسال نظر
علی سه‌شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 21:03 http://www.olden.blogsky.com

سلام سایت زیبایی دارین این رو راست میگم برای من مفید بود اگر مایل بودید میتونید من رو با نام مطالب علمی و تاریخی لینک کنید بعد حتما در بخش نظرات وبلاگم خبرم کنید تا من هم شما رو لینک کنم.
باتشکر
www.olden.blogsky.com

یک ادم متفاوت سه‌شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 21:08

خوب دیگه...
هرکس اعتقادی داره مگه نه؟

amxi سه‌شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 21:22

خیلی عالی بود دیروز پشت یه وانت خوندم "به جای همه چیزایی که ندارم خدا رو دارم"

مهدی سه‌شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 21:28 http://sange-sabor.blogsky.com/

سلام
متن خیلی خیلی جالبی بود امیدوارم بتونم با خدام صمیمی تر بشم
وبت خیلی جالبه
موفق باشی
یا علی مدد

اکبر جمعه 13 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 00:00

از کجا این مطلبهارو گیر میاری!به گفته بهترین دوستم:باشه

آدرسش زیرش نوشته

ترنج پنج‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 19:23

چرا نویسند جایگاه انبیای الهی رو زیر سوال میبره؟ و چرا میخواد الغا کنه که حضرت ابراهیم و حضرت موسی از علی(ع) کمترن؟ چرا این اراجیف به خورد مردم میدن. لطفا هر چیزی رو تو وبلاگتون نزارین.

ممنون از نظرتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد